Doorgaan naar hoofdcontent

Alledaagse makeup look

Hoi allemaal!

Ik hou van makeup, Om die reden heb ik een tweetal jaar dan ook beslist om mij bij te scholen. Twee jaar lang heb ik de kneepjes van het vak geleerd, en die kennis wil ik nu graag delen met jullie! 

Ik draag niet elke dag makeup, soms heeft mijn huid ook even wat rusttijd nodig, maar als ik mij opmaak, dan kan ik hier echt van genieten! Ik ga creatief om met kleuren en ja, soms komen daar ook glitters bij te kijken. 

Vandaag toon ik echter hoe ik mijn 'alledaagse makeup look' creëer. 
Het is een makeup look waar ik ongeveer tien minuutjes over doe en die ik draag om bijvoorbeeld naar vrienden te gaan eten of wanneer ik overdag een uitstapje maak. 
Ik vind het net genoeg om je een frisse look te geven, zonder eruit te zien alsof je gaat stappen.


STAP 1: Zorg ervoor dat je huid goed gehydrateerd is. Gebruik hiervoor je dagcrème naar keuze die bij jouw huid past. Hierop gebruik ik dan een primer die ervoor zorgt dat de foundation mooi blijft zitten en mijn huid tegelijk goed beschermd is.


STAP 2: Breng de foundation aan. Uiteraard kies je vrij hoe jij dit doet, met een kwast, je handen (maak dan wel dat deze zeer proper zijn) of doe zoals ik en gebruik een Beautyblender. Maak deze even nat en wring hem goed uit, dit zorgt ervoor dat de foundations mooi egaal wordt aangebracht. Ik breng enkele pompjes van mijn Bourjois Healthy Mix aan (kleur 55 Dark Beige) op mijn gezicht, en dep deze daarna egaal uit over heel mijn gezicht.




STAP 3: Om wat 'diepte' en schaduwen in je gezicht aan te brengen, kun je gebruik maken van een creamy contour. Dit kan in de vorm van een stick, tube of palette. Er zijn oneindig veel opties. Ik heb gebruik gemaakt van mijn contour stick van Freedom. Aanbrengen doe ik als volgt (zie foto)
het kleur die ik gebruikte is 'Medium 2'
Ook om deze uit te blenden maak ik gebruik van mijn Beautyblender.

























STAP 4: Iedereen heeft wel wat rode plekjes op het gezicht, of donkere kringen onder de ogen, ook ik. Om deze weg te toveren, gebruik ik mijn cream concealers van MUD. Voor mijn rode plekken gebruikte ik een 'Red Corrector in #2' Voor de donkere kringen onder mijn ogen gebruikte ik de 'Blue Corrector in #2'



STAP 5: Om deze makeup al even 'vast te zetten' poeder je even af. Ik maakte gebruik van mijn 'Silk Edition Compact Powder' van Bourjois in het kleur '53 Golden Beige'




STAP 6: Omdat de poeder op je gezicht de schaduwen (contouren) wat kan doen vervagen, kun je hier even over gaan met een poeder bronzer/contour. Ik gebruikte mijn bronzer van Clarins 'Splendours Summer Bronzing Compact'. Ik vind deze echt fantastisch om wat natuurlijke kleur op je gezicht aan te brengen.



STAP 7: Tegenovergesteld van de bronzer/contour staat de highlight. Deze gebruik je om de 'hoogtepunten' van je gezicht wat te doen oplichten. Hiervoor gebruikte ik mijn highlighter van Superdry. Vergis je niet, het ziet er inderdaad uit als nagellak, maar het is een zeer goede highlighter!



STAP 8: Optioneel kun je nog wat oogschaduw(en) aanbrengen op het bewegend ooglid. Ik gebruikte mijn 'Long Lasting Stick nummer 06' van Kiko Milano. Hier bovenop gebruikte ik nog een oogschaduw uit het 'Naked 2' pallet van Urban Decay. Ik gebruikte het kleur 'Suspect'




STAP 9: Deze stap is ook optioneel, maar ik kan persoonlijk niet zonder! Om mijn wenkbrauwen in te kleuren gebruik ik een 'angled brush' en mijn allernieuwste 'Eyebrow pomade in het kleur Medium Brown' van Freedom. Deze probeer ik zo natuurlijk mogelijk in streepjes aan te brengen mee met mijn natuurlijke haren.



STAP 10: Afwerken doe ik met een combinatie van mijn favoriete mascara's '856 Extra Black van NYC' en 'Volume Million Lashes van L'Oreal'



STAP 11: Op mijn lippen gebruik ik gewoon een lippenbalsem

STAP 12: Om mijn makeup nog langer te houden, spray ik nog even met mijn 'Pro Fix Fixing Spray' van Makeup Revolution.



en dit is de finale look. Wat vinden jullie ervan? 










* Francesca 

Reacties

Populaire posts van deze blog

WELKOM

Hoi iedereen, welkom op mijn gloednieuwe blog! In deze blog zal ik regelmatig producten reviewen, outfits posten en uiteraard ook heel wat leuke makeup looks creëren. Maar wie ben ik nu? Mijn naam is Francesca Lutters, maar op Instagram beter bekend als 'franlutters'. Ik ben geboren in het jaar 1991 dus momenteel nog steeds een 'twenty something'. Naast mijn huidige job als commercieel klantenadviseur vind ik het heerlijk om mij bezig te houden met makeup. Ik heb twee jaar lang een opvolging gevolgd voor 'basis' en 'gevorderde' make-up artiste. Je kunt dus al raden wat mijn passie is!